הכי יקר זה הכי טוב? כיצד לבחור נכון מצבר לרכב

מכונית ישנה שצריכה מצבר

יש הרבה חלקים ברכב שכולם מכירים ובקיאים בהם, ויש חלקים אחרים לרוב אלה הקשורים למנוע, שרמת הידע של הישראלי הממוצע בהם טעונה שיפור. אחרי הכל, מדובר באחד הכלים שאנו עושים בהם את השימוש התדיר ביותר בחיינו, ואין כל סיבה שלא נבין יותר לעומק כיצד הם עובדים. כך, בכל הנוגע לבחירת מצבר לרכב חייבים להכיר לפחות את ההבדלים העיקריים בין סוגי המצברים השונים, כדי לדעת מה להתאים לרכב שלכם בצורה הטובה ביותר. אז מה חשוב להכיר ולדעת? הכנו עבורכם מדריך בנושא מצברים לאופנועים ולרכב כללי, מזורז למתחילים.

למה בכלל נועד המצבר?

נתחיל מהסבר קצר על אופן פעולתו של המצבר, כדי להבין מדוע בכלל הוא נדרש: במילים אחרות, ניתן להגיד שמצבר הוא בטריה לכל דבר (זהו גם שמו באנגלית), אלא שבשונה מסוללות אחרות שנעשה בהן שימוש ביתי ולמכשירים קטנים יותר בדרך כלל, תחילת הפעולה של המצבר מתאפשרת בזכות מפגש בין חומצה לעופרת (ועוד כמה מרכיבים נוספים), היוצרים יחד כוח חשמלי בפולס גבוה מאד ולזמן קצר. תוצאה שכזו היא למעשה מושלמת לרגע התנעת הרכב, שכן בזמן הנהיגה שלאחר מכן המערכות החשמליות ברכב כבר עוברות לעבוד מכוחו של הדלק ולא המצבר, ובכוח נמוך יותר.

אז איך להתאים את המצבר לרכב שלכם?

בארץ ובעולם מוצעים למכירה מגוון מצברים, המותאמים להספקי כוח ולרמות מתח שונות. כדי לדעת מה דורש מנוע הרכב שלכם באופן מדויק, חשוב לעיין בהוראות היצרן הניתנות לרוב בספר הרכב או באתרי האינטרנט הרשמיים, וכך להתאים בדיוק את סוג המצבר לרכב. חשוב לציין כי בבחירת המצבר לא מומלץ להתפשר על "בערך", גם אם בעל המקצוע שמולכם נותן על המצבר המלצות חמות; מצבר לרכב שלא מותאם למנוע באופן מלא, יסב לו ברבות הימים נזק ויקצר את ימיו כך שההשקעה תרד לטמיון.

אם אתם נתקעתם עם הרכב שלכם קודם כל אין מה להילחץ! מומלץ ליצור קשר עם מומחה מצברים אשר יגיע לרב עד אליכם על מנת לחלץ אתכם וימכור לכם מצבר. מומלץ לקנות מצברים של חברות איכותיות כמו חברת שנפ אשר מספקת אלפי מצברים לרכבים שונים בארץ.

מאפיינים נוספים שכדאי לקחת בחשבון

מלבד בחירה במצבר המדויק המומלץ עבורכם, חשוב מאד לבחור במצבר שמידותיו ומיקומי החיבורים בו מותאמים למנוע הרכב שלכם; יתרה לכך, במעמד ההתקנה יש לשים לב שהמצבר אכן הונח בדיוק במקומות הנכונים ושלא נוצרו בו חיבורים רופפים, העשויים גם הם להשפיע לרעה על תקינות המצבר ואופן פעולתו. לבסוף, הקפידו לבחור במצברים שייצורם נעשה על ידי חברות גדולות ומוכרות, המבטיחות תקופת אחריות למצבר ולתקופה כמה שיותר ארוכה. מצברים רבים הנמכרים במחיר נמוך עשויים למשוך את העין במבט ראשון בדיוק מסיבה זו, אך לאחר מספר חודשים כאשר תתעורר תקלה במצבר יתברר שיש צורך להחליפו בחדש, והחסכון הראשוני למעשה היה מיותר. לכן חשוב לשים לב גם למרכיב הזה, ומנגד לא לבחור באופן "עיוור" במצברים היקרים ביותר אלא להבין בכל מקרה ומקרה לגופו, מדוע נבחר התמחור הנקוב, ומעל לכל האם כלל הפרמטרים אכן מותאמים למה שהרכב שלכם באמת צריך.

Back To Top