הדברת מזיקים בבתי מגורים

באתרי חדשות מעולים שומעים הרבה מבזיקים איכותיים, בפוסט הזה נדבר על מזיקים שונים.

הדברת מזיקים חייבת להעשות ע"י איש מקצוע בכדי ללכוד את כל המזיקים בדירה ולא להשאיר במקום ההדברה שום זכר למזיקים ולהרוס את בתי הגידול שלהם ואת המקומות בהם המזיקים מתרבים. במאמר הבא מוסבר לעמוק נושא הדברת המזיקים:

הדברת מזיקים

כולנו מכירים את תופעת המזיקים השונים אשר חודרים אל תוך בתינו ומפריעים לשלוות חיינו. ישנו מגוון עצום של מזיקים אשר נוטים להיכנס לבתים ולדירות פרטיות, כאשר ברוב המקרים מדובר בחרקים מסוגים שונים, ובמקרים אחרים מדובר במכרסמים ואף בבעלי חיים אחרים. מבין המזיקים המוכרים ביותר ניתן למנות זבובים, יתושים, עכבישים, מקקים, חגבים, נמלים, עכברים, חולדות, נחשים, חתולים ויונים. החרקים לסוגיהם נפוצים בכל סוגי הדירות ובכל אזורי הארץ, פחות או יותר. נחשים נוטים להימצא יותר באזורים פתוחים ובדירות קרקע. כך גם חתולים. עכברים ועכברושים נוטים להימצא גם הם בדירות קרקע, אך עשויים להגיע לכל קומה ולכל מקום. הדברת מזיקים היא חשובה מאד, משום שחלק גדול מן המזיקים מזיק לא רק מבחינה אסטטית אלא גם מבחינה בריאותית. נחשים עלולים, כמובן, להכיש, וחלק גדול מהם אף ארסי. חולדות נוטות להביא איתן חיידקים מסוכנים, והן גם עלולות לנשוך, בעיקר ילדים. יונים מביאות איתן כינים ומחלות אחרות וגם זבובים מזנים מסוימים עלולים להביא איתם מחלות שונות.

שיטות הדברה

ישנן שיטות הדברה רבות מאד, אשר משתנות מאד בהתאם לסוג המזיקים אותם יש להדביר. חרקים ניתן בדרך כלל להדביר בשיטות שונות, וכך גם עכברים, בחלק מן המקרים, אולם בעלי חיים גדולים יותר כמו חולדות, נחשים, יונים וחתולים יש ללכוד ולא להדביר, ולמעשה השיטה היעילה ביותר היא להרחיק אותם מן הבית בשיטות מניעה שונות. כאשר מדובר בהדברה ניתן להבדיל בין שני סוגי הדברה עיקריים – הדברה כימית והדברה ירוקה. הדברה כימית היא לרוב יעילה מאד וגם מהירה מאד, אך יש בה פגיעה בסביבה – לא רק במזיקים עצמם אלא פגיעה בשכבת האוזון, ולעיתים גם בבעלי חיים אחרים שאינם מזיקים. הדברה ירוקה כוללת מספר שיטות אשר מושתתות על שמירה קפדנית ככל האפשר על איכות הסביבה, כמו הדברה ביולוגית או הדברה באמצעות חומרים טבעיים. ניתן גם להבדיל בין שיטות הדברה ביתיות לשיטות מקצועיות. לרוב, הדברה של מקקים, נמלים וחרקים אחרים ניתן לבצע באופן עצמאי באמצעות תרסיסים פשוטים הנמכרים כיום בכל חנות. אולם תכשירים אלו יעילים רק לתקופת זמן קצרה. להדברה של מזיקים מורכבים, או להדברה שתחזיק מעמד לאורך זמן, מומלץ ואף חובה להזמין מדביר מקצועי אשר יבצע הדברה איכותית אשר מותאמת במיוחד לסוג המזיק.

כיצד לבחור מדביר?

כאשר בוחרים מדביר, חשוב לוודא שיש למדביר תעודה ורישיון לעסוק בהדברה. תחום ההדברה כרוך בעיסוק בחומרים מסוכנים, שחלקם עלול להיות מסוכן ואף קטלני גם לבני אדם, בשימוש שגוי, לכן חשוב לוודא שהמדביר אכן רשאי לעסוק בחומרים אלו, וכמובן להישמע לכל הוראותיו של המדביר על מנת למנוע נזקים מיותרים. כמו כן, כדאי לוודא שהמדביר אכן מתמצא בהדברה הספציפית שאתם זקוקים לה, במיוחד אם מדובר בהדברות מיוחדות כמו נגד עכברים, יונים וכדומה.

אצל שכן שלי בקיבוץ מלכיה אין הרבה מזיקים ,למזלו… אצלינו יש טיפה יותר אבל לא נורא חיים עם החיים!

לבסוף, סרטון על כל מיני סוגי חרקים שנמצאים לרוב בביתכם:

אתר מעולה שאני בד"כ קורא בו כתבות על עולם ירוק יותר ומזיקים הוא ישראל היום שאני בטוח שכולכם מכירים. כדי ללמוד ולעקב אחריהם! ישלהם חומרים מצויינים באתר

מאמר מומלץ: שמים סוף למזיקים

Back To Top